메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정유근 (충주대학교) 김치교 (경희대학교) 김정태 (경희대학교)
저널정보
한국생태환경건축학회 KIEAE Journal KIEAE Journal Vol.11 No.1(Wn.47)
발행연도
2011.2
수록면
57 - 62 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The study aims to analyze and evaluate the evaluation items and application methods of environment-friendly middle schools in Chungbuk area by case studies. For the study, the criteria and situations of environment-friendly schools are analyzed literally and three environment-friendly middle schools in Chungbuk area selected. The field surveys and faculty interviews are performed. As results, about 35 environment-friendly technologies are applied and 66 to 68 points are acquired in three selected schools. It is analyzed that the PV, natural interior materials, raining recycle system and sufficient green spaces are pointed out as main technologies. About 66% of respondents know the environment-friendly certification and use the environment facilities in classes. However, the unsuitable plants for interior green spaces, unskilled management of recycling facilities and the absent of student participate programs show up as main problems. Also, the active campaigns need to expand the environment-friendly school.

목차

Abstract
1. 서론
2. 학교시설 친환경 인증제도 및 현황
3. 충북지역 학교시설 친환경인증 실태분석
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-600-002676869