메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황란아 (북경제2외국어대) 심현주 (러시아극동연방대)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제82집
발행연도
2017.9
수록면
429 - 451 (23page)
DOI
10.21296/jls.2017.09.82.429

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study sought to identify why students make spacing errors in writing. It was intended to find educational content to help Korean learners with their spacing and to confirm whether their mother tongue was at fault. 400 answer sheets from a TOPIK writing tests from China, Japan, the United States and Russia were analyzed. The results were similar to those of preceding researches when they were grouped by type such as dependent noun, predicate, and pronoun. In addition, this study specifically analyzed which items the spacing errors occur with. There was no significant difference in the frequency of errors according to the learners’ mother tongue. This means the interference of one’s mother tongue does not impact the spacing error.

목차

1. 머리말
2. 선행연구의 검토
3. 연구 방법
4. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-700-001312829