메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장아리 (동아대학교)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 논문집 한국실내디자인학회 논문집 제28권 제2호(통권 제133호)
발행연도
2019.4
수록면
129 - 137 (9page)
DOI
10.14774/JKIID.2019.28.2.129

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Public libraries should be used as teenagers’ learning and recreation space. There is a need for educational facilities that teenagers can easily use after school. The learning space for adolescents in public libraries requires various forms of planning. The purpose of this study is to analyze the characteristics of the indoor space of public libraries’ reading rooms where teenagers can do learning and recreation activities. Basic resources for planning public libraries will be provided through a survey. The targets of the survey are limited in Seoul and Gyeonggi areas. The characteristics of the indoor space such as space planning, colors and material design are analyzed by case. With a survey, satisfaction levels and preference for public libraries are researched. The results of this study are as follows. 1)The connection between the reading room and the data room is insufficient. 2)There is no discrimination in the design of each public library. 3)There was a difference between elementary school students and middle-high school students in the overall public library use and preference of learning space, which indicates the difference of each age in the use of reference room. Therefore, it is necessary to plan separate space for each age among teenagers as well as children’s reading room.

목차

Abstract
1. 서론
2. 공공도서관의 이론적 고찰
3. 청소년의 만족도 및 선호도 조사결과
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-619-000766772