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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

권창근 (부경대학교, 부경대학교 대학원)

지도교수
노의철
발행연도
2013
저작권
부경대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

이용수11

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이 논문의 연구 히스토리 (3)

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This paper deals with a design and control method of three-phase interleaved bidirectional DC-DC converter for electric vehicle battery charging and discharging which is applicable to V2G(Vehicle to Grid) system. A typical non-isolated bidirectional DC-DC converter technology is the combination of a buck converter and a boost converter in a half-bridge configuration. The converter can be designed to operate in discontinuous or continuous conducting mode according to the required performance. This paper proposes a new softswitching method for the bidirectional converter in discontinuous mode operation to achieve high efficiency and minimized inductors. The method provides zero-voltage or zero-current switching condition for the switches. Simulation and experimental results show the usefulness of the proposed scheme. It is expected that the proposed method can be used for high efficient power converter.

목차

목 차
그림목차 ⅰ
표 목 차 ⅱ
Abstract ⅲ
1. 서 론 1
2. 제안한 방식의 동작원리 8
2-1. 전체시스템 설계 8
2-2. 3상 인터리브드 양방향 DC-DC 컨버터 동작원리 11
2-2-1. 3kW 배터리 충전 모드 시 동작원리 11
2-2-2. 3kW 배터리 방전 모드 시 동작원리 17
2-2-3. 3kW 미만 배터리 충전 모드 시 동작원리 23
2-2-4. 3kW 미만 배터리 방전 모드 시 동작원리 29
3. 시뮬레이션 결과 36
3-1. 시뮬레이션 조건 36
3-2. 시뮬레이션 파형 분석 37
3-2-1. 충전 시 시뮬레이션 분석 37
3-2-2. 방전 시 시뮬레이션 분석 42
3-2-3. 3상 인터리브드 충 ? 방전 시뮬레이션 분석 47
4. 실험결과 52
5. 결론 54
참고문헌 56

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